Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2023 11:57 - За голямата къща едно време и днес - от арх.Олег Каразапрянов
Автор: 3nai Категория: Регионални   
Прочетен: 2464 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

За въпросната голяма къща - бившия Партиен дом, прочетох написаното в 3nai.blog.bg и неволно в мен изплуваха някои спомени от близкото минало.

Автори на проекта на високата сграда са известните пловдивски проектанти арх.Владо Рангелов, арх.Милчо Сапунджиев, арх.Кольо Колев и конструктор инж.Любо Софкаров.За съжаление те преди доста години напуснаха този свят. Познавах ги всичките, макар и по- възрастни от мен бяхме добри приятели. Доказани творци. Тук ще направя едно отклонение. Няколко пъти срещах инж.Софкаров по улиците на Пловдив с фотоапарат в ръцете. Снимаше всичко наред. Казваше ми,че вече има огромен архив от снимки. С неговата дъщеря арх.Каля Софкарова бяхме колеги и приятели. Съжалявам, че преди тя да напусне България не и поисках този ценен архив от снимки. Не че съм искал да влизам в тази сграда, но в творческия ми път това се наложи многократно.

Беше лятото на 1986г. Един ден партийната секретарка на пловдивската проектантска организация ме повика в кабинета си. Каза ми, че трябва да отида в партийния дом при другаря... не си спомням името. Влязох в сградата. На портала стоеше офицер, обясних му кой ме вика. Той се обади по телефона, след което ми каза етаж и стая и ме пусна да се кача. Посрещна ме мъж на средна възраст. Запознахме се. Той работеше в партийния дом и завеждаше сектор по идеологическите дейности, не си спомням името му. От мен се искаше да направя проект за мемориален комплекс в местността „Копривките” на загиналите антифашисти. Доста пъти ми се налагаше да се срещам с този другар в партийния дом. Трябваше да се уточняват и изясняват много детайли около проекта. След време проектът беше готов в определения срок, но той така и не се осъществи. Изглежда,че този другар ме е харесал, защото си поръча проект за вила чрез проектантската. И пак няколко пъти се срещахме. Какво ми направи впечатление. Веднъж се срещнахме на последния етаж, където имаше просторна зала, от която имаше чудесни гледки към Пловдив. Входната врата на сградата беше стъклена, автоматично се отваряше, но не както сегашните - с фотоклетка.

Отварянето на вратата ставаше когато стъпиш на гумената изтривалка.

 

арх.Олег Каразапрянов 28.05.2023г. oleg5@abv.b

 

Тази публикация е част от проекта „ТВ фестивал Непознатият Пловдив – пети сезон“, който се реализира с подкрепата на Община Пловдив и е част от Културния календар на града за 2023 година




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: 3nai
Категория: Регионални
Прочетен: 5218934
Постинги: 453
Коментари: 1331
Гласове: 1114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031