Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2017 15:31 - ВИЖТЕ ЕДНА ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ СБИРКИ НА СТАРИ СНИМКИ ОТ ПЛОВДИВ
Автор: 3nai Категория: Регионални   
Прочетен: 2742 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В редакцията на Пловдивската телевизия получихме едно писмо, което ни зарадва. Негов автор е пловдивчанинът Пламен Кочев. Ето какво ни пише той: „Днес сутринта гледах предаването ТВ Университет по пловдивска история с тема „Около Сахатя”. Там се спомена за ресторанта на Сахат тепе и за снимки на него. Аз съм събрал огромна колекция от снимки в електронен вариант от миналото на Пловдив…Старал съм се, където е възможно, да намеря най-качествените им копия. В колекцията ми всички снимки са подредени в колекции по тематика или район на Пловдив. Така е много лесно да откриете каквото Ви интересува. Вероятно много от снимките ще са Ви познати, но аз следвам принципа, че там, където виждам много познати снимки, може да има само една, която нямам. Аз съм твърде млад, на 52 г., за да мога да помня нещо за повечето от тях. Но допълних празнините и се потопих в историческата епоха, благодарение на книгите, написани за отминалото време на Пловдив. Както исторически хроники за отдавнашни времена през вековете, така и книгите за времето от преди Освобождението насам. Колекцията ми със снимки може да разгледате лесно в моя блог:   http://plovdiv-fotohronika.blogspot.com.   Аз се занимавам с това търсачество, воден от собственото си любопитство, както и заради емоционалната тръпка да се почувствам потопен в атмосферата на старинен Пловдив, в аромата на тези отдавнашни времена.  Който е любопитен и му е интересно, той се интересува, сега интернет дава невероятни възможности за всяка тръпка, която може да запали човека. Ясно, че не съм първият, има доста хора с подобен интерес, макар че може да се окаже, че имам една от най-богатите и съдържателни колекции за Пловдив. И то при положение, че съм ползвал само ресурсите на мрежата. От хорска срама съм платил за само две оригинални картички в натурален вид. При това едната е именно с ресторанта на Сахатя, защото исках да имам спомен от мястото, където са се запознали моите родители…”   Позволяваме се да поместим това писмо, защото предполагаме, че господин Кочев би се зарадвал повече хора да се докоснат до  неговата колекция. Разбира се, има и други, които събират стари снимки от Пловдив, но събраното от нашия зрител е подредено по един много добър начин и е удобно за разглеждане. Само преди 30 години беше извънредно трудно човек да намери някакъв стар изглед от града. Сега интернет дава огромни възможности. Но да не забравяме, че зад съвременните технологии все пак стоят нормални хора от плът и кръв, които събират, репродуцират, подреждат. Ако някой друг има подобно хоби, може да ни се обади – та да знаят повече хора къде могат да видят как е изглеждал градът ни едно време… И още нещо – само за един месец това е третата история, която научаваме, за запознанство на ресторанта на Сахат тепе, откъдето е тръгнало очевидно една любов и един съвместен живот. Та с разрушаването на този ресторант колко ли любови не са се случили…        



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: 3nai
Категория: Регионални
Прочетен: 5252436
Постинги: 474
Коментари: 1334
Гласове: 1124
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930