Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2010 09:05 - Спомени за гастроном "Волга"
Автор: 3nai Категория: Регионални   
Прочетен: 4832 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 15.05.2010 09:19


image
Семейство Вълчеви, стопанисвали магазин "Волга" - срещу кино "Република", са моите баба и дядо. И двамата отдавна са покойници. Дядо ми, Стоян Вълчев, е бил търговец още отпреди 9 септември. Имал е складове за търговия на едро, мандра, държал е магазини на дребно в Халите ("Куршум хан"). Всъщност - точно като вас, г-н Тодоров.:)
Национализират му всичко. Ей така, един ден е притежавал изграден с тежък труд собствен бизнес, активи, а на другия ден всичко това е било...ничие, собственост на някаква имагинерна държава, "собственост на народа". Майка ми разказва и до днес как е рухнал свръхактивният и талантлив мой дядо, когато са му съобщили, че вече няма никаква собственост.
Поне са имали доблестта да оценят таланта му на търговец и са му поверили да управлява ключови за Пловдив магазини - "Волга", по-късно "Червена звезда" срещу кино "Ботев", а последно е работил в "Корона" - на площада срещу общината.Домашните специалитети, за които говорите, са били домашна горчица и тарама хайвер - дядо ми правеше хайвер и години по-късно, аз си го спомням като дете.Във "Волга" са пазарували почти всички интелектуалци на Пловдив. И баба ми, и дядо ми бяха вече много възрастни, но на улицата ги спираха като стари приятели актьори от две поколения на Пловдивския театър и Операта.
Последните си години дядо ми прекара също толкова активно в работа - боядисваше мартенички вкъщи. Старите пластмасови фигурки, на които закачахме кончетата, се боядисваха ръчно - идваха съвсем бели с една мостра, по която се русиваха. Дядо ми беше заредил десетина четки, с които съживяваше очичките на малките момиченца в народни носии, рисуваше детайли, които днес нито една китайска фабрика за мартеници (какъв абсурд е това, Боже!) не може да пресъздаде. И ние, четиримата му внуци, помагахме за по-лесните неща. :)
Баба ми Райна и дядо ми Стоян имат две дъщери, така че не оставиха наследници с тяхното име. Но единият им внук е доста известен в града, а и Вие го познавате със сигурност - Радо Бимбалов, Кобо Кобо от "Замунда банана бенд"

Коментар от "анонимен".


Тагове:   спомени,


Гласувай:
2



1. анонимен - към зета на семейство Вълчеви.
15.05.2010 17:40
Семейство Вълчеви не живееха ли на ул. "Драган Манчев"?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 3nai
Категория: Регионални
Прочетен: 5227248
Постинги: 456
Коментари: 1331
Гласове: 1117
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031