Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2018 19:14 - НА РАЗХОДКА ПО ТРАКИЙСКИТЕ СВЕТИЛИЩА ОКОЛО СЕЛО РАВЕН - 2
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 4414 Коментари: 6 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
   Тази разходка осъществих по светилища между селата Врело, Равен, Въз и КъщАкьой. Не съм виждал скала без останки от делата на тракиите по нея в този регион, някои обаче от делата им са размити поради хилядите години от направата им. Фантастично място! Тук денят за разходките ми не достига, пия само вода и се храня ако се изтощя. Накъдето и да отивам, винаги има още нещо след светилището, което е последното за да достигна за де се прибера по светло. Винаги се движа с по два фенера. 
   Тази разходка е в част от една светилищна долина, ако мога така да я нарека, защото главните светилища тук иват име - Големият и Малкият казан. Те са обиколени с десетки по-малки светилища, а като свършат те започва нов светилищен комплекс. Един от тях е дворецът на Орфей. Тук на всеки скален връх, по скалите на отвесните долини над реката траките са направили по нещо. Забележителни са кромлехите и пътеките им, издялана в скалите да са лезопасни.  Но са имали възможност тия дяволи и за дейности по ширпотреба - произвеждали са грозде, за които свидетелстват многобойноте шарпани тук. И други работи са правили, предполагам какви в пещерите, направени от тях да изглеждат като вулви, за да имат поколение...
   Приятна разходка с мен по тези дивни краища, излъчването на които прехващам. Макар да съм посещавал доста от тезии места, те ме влекат отново и отново. И всеки път виждам по нещо, убягнало ми до този момент. Да покажа на някой човек или жена тези диви места, това е единственият им шанс да се докоснат до античната култура на един изчезнал велик народ, траките.

image


image

                                              Част от кромлех

 image



image



image



image



image



image

       Продупченото светилище под махала КъщАкьй

image



image

                               Денят пак ми избяга, макар да е 15 часа.

image

Има ли пълнолуние, връщането ми до колата - базата ми - е по-спокойно.

image

                          Големият казан в общ план, ще му се кача.

image



image



image



image
imageimageimageimageimageimageimage



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image

                         Красиво, но да се мине покрай тази река е доста опасно.

image

По скалите над тази река преминава издялан в скалите пътека на траките, по оято те са се придвижвали безопасно по почти отвесните скали. Тя има и скална стълба. Дали не са я направили и за мен, за да мога да премина над тези скални ужаси?

image



image



image

Ето траковата пътека, по която са се придвижвали от едно към друго светилище траките. Голямо стъргане на скалите е падноло.

image



image



image

                           Над коритото на тази река преминава пътеката.

image


/Следва/




Гласувай:
10



1. rosiela - Поздрави.
11.11.2018 19:37
Чудни места, Коста.
цитирай
2. tota - Благодаря, Коста, за прекрасната разходка!
12.11.2018 11:16
Красота, изпълнена със загадки. Всяка скала ни говори за себе си и за живелите по тези места, далеч преди нас. И въпреки това обвити в тайнство.
Хубави дни!
цитирай
3. vesever - Еха, иска ми се и аз да мина по тази ...
12.11.2018 13:15
Еха, иска ми се и аз да мина по тази пътека над реката, харесвам височините!
цитирай
4. planinitenabulgaria - На коментиралите постинга ми - благодаря!
14.11.2018 12:00
И с пожелание да упознаете в някаква степен и Вие тези места, като посетите региона на село Равен. Особено пловдивчанкте, така близо до този регион...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181813
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031