Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2008 13:27 - Какво представлява ТВ рубриката "Трите пловдивски НАЙ"
Автор: 3nai Категория: Регионални   
Прочетен: 8015 Коментари: 13 Гласове:
0



Да напишем заедно днешната история на Пловдив! Да съберем това, с което сме горди, и това , за което не искаме да си спомняме. Да извлечем поуките от успехите и неуспехите. Гледайте всеки делничен ден от 15 часа на живо и от 21 часа на запис най-новото предаване в ефира на Пловдивската телевизия „3-те Пловдивски НАЙ” . Мария и Наталия очакват вашите предложения за класации по всякакви въпроси на телефон 032 640 419 или в този блог.. Ето някои от темите. Всяка от тях ще бъде развита в отделен постинг, към който ще може да добавяте вашите коментари.   Трите най-пловдивски лафа   Трите най-пловдивски песни   Трите паметника, от които имаме нужда   Трите най-красиви изгледа от Пловдив –   Трите загубени емблематични сгради   ТРИТЕ ЕМБЛЕМИ НА ПЛОВДИВ     Трите строежа, бе който можеше да минем   ТРИТЕ ПРИОРИТЕТНИ ПРОБЛЕМА ЗА ПЛОВДИВ   Трите най достойни исторически личности   Трите личности, които не правят чест на Пловдив   Трите най-миризливи места   Трите най-красиви улици   Тримата най-добри футболисти от миналото   Трите най-важни паметника   Трите най-красиви църкви   Тримата пловдивчани с най-много власт   Трите най-известни пловдивски марки   Тримата най-известни пловдивски чешити


Тагове:   най,   Какво,


Гласувай:
0
0



Следващ постинг

1. анонимен - Трите най -красиви църкви
15.01.2008 17:56
1 Катедрален храм ,,Св Богородица,,
2 Св,,Марина,,
3. Св ,,Иван Рилски,,
цитирай
2. анонимен - Защо красиви църкви?
21.01.2008 09:17
В книгата на книгите, Светата Библия е писано: „…кое, наистина, стои по-горе: златото, или храмът, който освещава златото?” (Мат.23: 17).
цитирай
3. dadide - Tрите най-миризливи места
28.01.2008 19:13
1. Стоплипиново
2. Аджисан махала
3. Шекера

Трите най-пловдивски песни
1. на Замунда - "О, густо, майна, Филибето"
за 2. и 3. ми е нужна помощ

Трите емблеми на Пловдив:
1. Тепетата
2. Стария град
3. Марица
цитирай
4. анонимен - трите църкви
27.02.2008 09:10
Когато Създателят е сътворил твърдтта- земята е имал предвид и 7-я "Марково тепе".Нефилибелии посегнаха на библейското число 7 и го "ройнаха? За да не гневим повече Бога да се построи там храм- "Св.евангелист Марк".Защо само Рим да е на седем хълма?
цитирай
5. анонимен - предложение
27.03.2008 07:51
Тримата най-продажни хловдивчани:
1.........................
2.........................
3.........................
цитирай
6. анонимен - Знаете ли трите най-паметни дати от историята на Пловдив
24.10.2008 15:14
Знаете ли трите най-паметни дати от историята на Пловдив?
Дали бягаме от историята на този древен и вечен град, защо загърбваме историята, защо не се интересуваме от нея, защо не направим историята жива - да оживее в този 21-век и да се гордеем с Пловдив, а има защо! Историята на този град е уникална
цитирай
7. анонимен - Петър Цветанов - 0888293013
24.10.2008 15:17
Знаете ли трите най-паметни дати от историята на Пловдив?
Дали бягаме от историята на този древен и вечен град, защо загърбваме историята, защо не се интересуваме от нея, защо не направим историята жива - да оживее в този 21-век и да се гордеем с Пловдив, а има защо! Историята на този град е уникална! Нека да обсъдим онова, което някога Пловдивчани са правили!
цитирай
8. peturcvetanov - ИСТОРИЯТА НА ПЛОВДИВ
25.10.2008 10:46
Историята на Пловдив
Пловдив е един от най-старите градове не само в България, но и в Европа. Той е съвременник на Троя и е по-древен от Рим, Атина или Константинопол. Няма окончателен отговор на въпроса за възрастта на града. През 1975 г. са разкрити останки от религиозна постройка от периода на Критско-Микенската култура, сравнима само с находката на остров Кносос. Траките са най-старото население на Балканския полуостров. Уседналият им начин на живот и естественият процес на елинизация ги превръщат в носители на висока материална и духовна култура благодарение на ранната поява на племенни общности те стават важен фактор в историята на полуострова. Траките оставят изключително оригинална култура, в която традицията и асимилираното чуждо влияние създават естествена връзка между Изтока и Запада. Омир, Херодот и други антични автори описват бита, нравите и богатата култура на траките. Те били изкусни воини, отлични строители на крепости и кули, ненадминати земеделци, скотовъди и занаятчии. Медът и виното на Тракия са възпявани от не един античен автор. Намерените златни и сребърни тракийски накити и съдове показват изключително майсторство на изработката и висок художествен вкус. Траките били пословично смели и свободолюбиви. Не случайно Спартак, водач на най-голямото въстание в Римската империя, е от Тракия. Религиозната система на траките е политеистична. Гръцкият пантеон дължи именно на траките неустоимия Бакхус. Широко разпространен е култът към героя-конник. Високо се е почитал и Дионис, богът на вечното сътворение и възраждащата се природа. Култът към Дионис се свързва и с друг митичен образ Орфей, тракийски певец, лечител и птицегадател. Историята на Пловдив е тясно свързана с две тракийски племена одрисите и бесите. Те населявали поречието на р. Марица и Родопите. Царството на одрисите, основано около 480-460 г. пр. н. е., е най-ранният тракийски племенен съюз. Траките първи създават върху трихълмието укрепено селище, наречено от тях Евмолпия (Сладкозвучен, на името на митичния тракийски герой, цар и певец). През 342 г. пр. н. е. Филип II завладява селището, обгражда го със здрави крепостни стени и го назовава Филипополис (град на Филип). Но македонското управление трае само около половин век. Смъртта на Александър Велики, син на Филип II, подбужда свободолюбивите траки към въстание и Сеутес III, цар на одрисите, възстановява тракийското царство. Липсата на единство сред тракийските племена скоро става причина за първото голямо разрушение, което градът преживява през 278 г. пр. н. е. от келтите. През 3 и 5 век метрополисът преживява още две унищожителни нашествия на готите и на ордите на Атила, цар на хуните. Повече от два века коства на римляните да покорят Тракия. Редуват се кръвопролития и дипломатически ходове до 72 г. пр. н. е., когато римският пълководец Терентиус Варо Лукулус завладява цялото поречие на р. Марица, включително и Филипополис, който римляните наричат Тримонциум (град на трите хълма). Макар и покорени, траките запазват своята автономия до 46 г. от н. е., когато римският император Клавдий включва Тракия в пределите на империята. По-късно Тримонциум става център на огромната провинция Тракия Романа. През 2 и 3 в. от н. е. градът е обявен за метрополис на провинцията със собствен сенат и и общотракийско събрание, упълномощено да събира данъци и мита и да кове монети. Именно тогава Тримонциум достига своя икономически и културен зенит. В Тримонциум се пресичали няколко стратегически артерии в Римската империя, от които първата и най-важна Виа Милитарис, е главният военен път на Балканския полуостров. Римляните бързо оценили важното стратегическо местоположение на Тримонциум и предприели мащабно строителство на здрави, павирани с камък пътища, охранявани от патрули и белязани с километрични камъни. Строят се също обществени сгради, храмове, бани, стадиони, театри. С разрастването си градът напуска очертанията на Трихълмието и се разпростира в низината. Старите укрепления са построени отново, издига се втора крепостна стена, за да обхване разрасналия се град. Тримонциум има модерни за времето си водоснабдителна система и канализация. За великолепието на града основна роля са играели огромният стадион, амфитеатърът, баните и на първо място римският преаториум. Това била резиденцията на императорския управител на провинция Тракия, както и мястото, където отсядал императорът при посещенията си в града. Преаториумът се е намирал на Таксим тепе и имал внушителни размери (около 2 хектара), перфектни архитектурни пропорции, прекрасни колони, капители и корнизи. Древните автори описват мраморния трон, който бил разположен на най-западната точка, върху скалите. Оттук императорът можел да наблюдава ученията на войските, състезания и фестивали на стадиона, да размишлява върху държавническите грижи, съзерцавайки величествените очертания на Родопите и Балкана. За Римската империя настъпва период на упадък и тя се разцепва на две. Създадена е Източната римска империя Византия, и Пловдивският регион е включен в нея. През 330-десета г. столицата на империята се премества от Рим във великолепния Константинопол. Така в края на IV в. започва т.нареченият “византийския период” в историята на града. VI век отбелязва нов етап в развитието на вечния град. Император Юстиниян Велики (527-565) обновява напълно Тримонциум. Една от целите на императора е да възстанови и укрепи близо стоте крепости в тракийските си владения. Този век е изключително важен в историята на Пловдив и с още едно събитие. Около средата на VI в. в града идват славяните, които постепенно променят етническия облик на целия регион. Ако през римската епоха градът, освен Тримонциум, е наричан още Улпия, Флавия и Юлия, то славяните възприемат тракийското Пулпудева, но го модифицират като Пълдин и Плоудин, откъдето произлиза и днешното име Пловдив. След създаването на Първото българско царство Пловдив се оказва пограничен град, изключително важен в непрестанните борби между Византийската империя и младата българска държава. Българите окупират града и цяла Тракия десетки пъти. За първи път през 812 г. хан Крум завладява Пловдив, но градът бил официално включен в пределите на българската държава от хан Маламир през 834 г. Пловдив преминава от ръце в ръце и Симеон Велики (893-927), и наследникът му Петър (927-969), и Самуил (980-1014) го отвоювали отново от Византия. Въпреки че българската управа присъства тук за кратки периоди, този факт позволява на славяните да се установят трайно в града и околностите, което завинаги променя етническия и културния му облик. От осемте кръстоносни похода, продължили до 1291 г., Пловдив е по-малко или повече повлиян от първите четири, които преминават през града, а два от тях го оставят в пламъци. След разрушенията на кръстоносците градът е възстановен и укрепен от византийския император Исак Ангел, а след основаването на Второто българско царство цяла западна Тракия отново е включена в пределите на българската държава. По време на политическия възход на Второто българско царство и зенита, достигнат от Иван Асен II, България се издига и утвърждава като велика сила в Източна Европа. Пловдив остава в пределите на България до смъртта на Иван Асен II през 1241 г. До завладяването му от турците градът преминава от ръце в ръце повече от 15 пъти. Турците нахлуват на Балканския полуостров през средата на 14 в., завладяват Константинопол и го превръщат в столица на Османската империя. Завладяването на долината на р. Марица и на града било поверено на Лала Шакхин паша, чийто гроб и днес може да се види в двора на Имарет джамия. Пловдивският гарнизон оказал упорита съпротива и устоял на безброй атаки, но турците открили част от водоснабдителната система на града в с. Марково и я прекъснали. Така през 1364 г. градът е завладян от турците, които на свой ред му дават ново име Филибе. Попадайки във вътрешността на империята, Филибе губи значението си на важна крепост и на прага на Ориента постепенно израства модерен за времето си, оживен икономически център, град на търговци и занаятчии. Правителството решава, че Филибе не е изложено повече на опасността от внезапна атака и разрешава разрушаването на укрепленията. Планините от каменни блокове, изграждали крепостните стени и античните постройки, са използвани за застрояване. Постепенно, но необратимо всички видими следи от древното минало на града изчезнали. Започва масово строителство на обществени сгради: джамии, странноприемници, ханове, бани. Филибе напълно променил архитектурния си облик и се превърнал в типичен ориенталски град с особено очарование и мистичност. В града имало 55 джамии. Хълмовете опустели, но в подножието им кипяла оживена търговия. Пазарът се простирал между площада на Улу (днес Джумая) джамия и реката, където се намирали над 800 магазина. Още 300 можели да се преброят на каменния мост и оттатък реката. И днес пространството е най-оживеното търговско място на града. Националното възраждане събужда българския дух. Числено нарасналата българска буржоазия укрепва икономически и получава ключово влияние в обществото. Търгувайки с Европа и Русия, тази прослойка е отворена за модерни политически и културни влияния; тя разбира огромното значение на науката и образованието. През първата половина на 19 век, наред с Истанбул, Солун и Одрин, Пловдив става голям икономически център в европейската част на Турция. По суша или с шлепове по Марица стоките от града стигали до Солун, Енес и Истанбул и оттам поемали към целия свят. Пловдив същевременно бил център на огромна занаятчийска област, която обхващала почти цяла Югоизточна България. През 1853 г. населението на града вече наброявало 50 000 души. Пловдивските търговци и занаятчии постепенно забогатели; престижът им пред Високата порта растял. Досегът им с развити чужди страни и култури разширил мирогледът им, изтънчил вкусовете им и стимулирал свободолюбието и патриотизма им. Променил се и стилът им на живот. Заможните пловдивчани се чувствали у дома на трихълмието, където се радвали на по-голяма независимост. Започнало съревнование в строителството на нови, хубави къщи. Пловдив влиза в новата българска история с историческия си принос в две насоки: развитието на националната култура и борбата за църковна независимост, която била равносилна на мирна буржоазна революция. Пловдив играе водеща роля в тази борба в лицето на лидери като Найден Геров, доктор Вулкович, Йоаким Груев, цели родове като Чалъковите и Чомаковите. Доктор Стоян Чомаков като представител на българската църковна общност прекарва повече от 10 години в Истанбул, за да се бори за църковна независимост. Той имал много познанства, посещавал видни фамилии и домове и представял на великия везир дълги петиции, носещи стотици печати и хиляди подписи. През 1839 г. в града е открито първото българско училище. През 1850 г. в Пловдив се поставя началото на модерното, светско образование с откриването на класното училище “Св. св. Кирил и Методий”. На 11 май 1858 г. тук за първи път е честван празникът на светите братя, който впоследствие става национален празник на славянската писменост и култура. През 1868 г. училището прераства в първата българска гимназия. Негови възпитаници са най-големите интелектуалци, политически и духовни лидери на нацията. Според Берлински договор България е разделена на две: Княжество България със столица София, и васална провинция Източна Румелия със столица Пловдив, която е оставена под политическия и военен контрол на султана. Македония направо е върната на Турция. Машинациите на великите сили разрушават вековната национална мечта на българите да имат обединена и свободна държава. София става държавен и политически център, но Пловдив запазва естествения си статут на културен център. Градът е люлка на много първи за страната културни инициативи. Тук са създадени културни институции от изключителна важност: библиотека, музей, театър. Първият обществен парк в България е създаден тук. Дворцовият градинар на Наполеон III и любимец на султан Абдул Азис направил чудеса в градския пейзаж. Тук се провежда Първият конгрес по стенография... Пловдив има основна заслуга за историческия акт на Съединението на Княжество България с Източна Румелия, обявено в града на 6 септември 1885 г. Светът бил шокиран от политическата воля и решимост на българите, от начина, по който е осъществено Съединението и от готовността на младата армия да понесе огромните отговорности и рискове за защитата на този акт. След Съединението Пловдив остава и до ден днешен е вторият по големина и значение град след столицата София. През 1888 е построен железопътен път между двата града. В началото на века Пловдив израства като голям промишлен и търговски център със силно развита лека и хранително-вкусова промишленост. В града са инвестирани германски, френски и белгийски капитали и се развива модерна търговия, банково дело и индустрия. През 1939 г. в Пловдив има над 16 000 занаятчии и над 17 000 работници във фабрики, предимно в хранителната и тютюневата промишленост. В Пловдивска област се намират живописната Долина на розите, балнеолечебните центрове в Хисаря и Нареченски бани, средновековната Асенова крепост, Бачковският манастир, Араповският манастир и още много исторически забележителности. Благоприятните климатични условия и географското местоположение на Пловдив са съдействали за неговото възходящо развитие през всичките исторически епохи. През града минават важни международни пътни артерии, които още от древността свързват Изтока с Европа, Балтика със Средиземноморието, Черно море с Адриатика. Днес Пловдив е вторият по големина град в България – значим промишлен, търговски, научен, културен и комуникационен център. Модерният център на града не е по-различен от всеки подобен в по-големите български градове – магазини, кафенета, административна част и т.н. Затова бързо преминаваме към същинската част на нашата разходка – Стария град, където мигновенно се „потапяме“ назад във вековете. Хилядолетната история на Пловдив започва от най-северната точка на Трихълмието. В археологическия комплекс Небет тепе останки от праисторическо селище съжителстват с руини от римски и елинистични крепости, които са защитавали града до завоюването му от турците. Ако от главната улица решим да тръгнем по посока към Стария град, сме раздвоени какво да посетим първо. Дали това да бъде Обредният дом, съхранил възрожденския дух с прекрасните си гипсови тавани, леко скърцащи дъски по пода и миризмата на истинско дърво, или църквата „Св. Богородица”. Последната представлява внушителна трикорабна базилика без купол, построена по идея на братя Чалъкови. Двукрилата порта от ковано желязо на стената опасва църквата от запад. През 1859 г. именно в тази църква за първи път се изполва българският език по време на богослужение. Старите църкви са неразделна част от архитектурния ансамбъл на Трихълмието. Повечето от тях съществуват в сегашния си вид от средата на 19 век. По време на турското робство българите строят църквите вкопани дълбоко в земята, за да не предизвикват гнева на турците. В описание на старата църква “Св. Св. Константин и Елена” се казва, че тя е “нещо изгнило и порутено, с малка врата, през която дори нисък човек трудно минава”. Живописно разположена в центъра на Стария град, църквата в сегашния си вид датира от 1832 г. и е типичен пример за църковната архитектура на 19 век. Тук се намира и много по-старата икона на Св. Св. Константин и Елена, за която се вярва че е чудодейна. Другата църква “Св. Неделя” е построена през 1835 г. и също е свидетел на важни исторически събития. Най-ценното й притежание е иконостасът от 18 части, издигнат върху мраморна основа - постижение на майсторите - дърворезбари от дебърската школа. В католическата църква “Св. Лудвиг”, чийто огромен кръст се извисява в южното подножие на Трихълмието, пък е погребана майката на последния български цар Борис III. Друга забележителност на стария Пловдив са неговите автентични старовремски къщи. Някои от тях са прекрасно реставрирани и много добре поддържани. Важен елемент от цялостния ансамбъл на Стария град е и широчината на уличките. Водещ принцип по времето, когато са изграждани, е да има достатъчно място, за да се разминат два коня с ездачите или две натоварени мулета. Къщите в архитектурен резерват Старинен Пловдив ни отвеждат близо век назад. Те са ценни архитектурни паметници от периода на Възраждането. За съжаление много от тях са унищожени по време на големите пожари през 1815, 1846 и 1898 година. След мащабна реставрационна и консервационна дейност през 60-те години те са възстановени, а голяма част от тях са обявени за паметници на културата. В своето историческо развитие Пловдивската къща е представена от два типа постройки. Първата е от ранния период на турския феодализъм. Това е двуетажна, рядко едноетажна, несиметрична къща, съхранила модела от българските високопланински селища. Отличава се с отворен чардак, поддържан от дървени колони, който се подава над улицата или по-рядко над двора. Къщата се състои от две или три, рядко четири стаи, разпределени на един или два етажа. В началото на 19 в. се появява нов тип жилищна постройка - симетрична къща. Засилена е конструкцията, а архитектурата и вътрешната й украса са по-богати и по-сложни. При този тип къщи неотменно присъстват салонът на приземния етаж, стълбището към горния етаж и просторната приемна срещу него. Спалните помещения са разпределени около приемната. Тези къщи се отличават с изключителните си дърворезби по таваните, стенописи, пейзажи, прекрасно изписани ниши, вградени гардероби, килери, шкафове и какво ли още не . Сред крепостните врати най-колоритна и запазена е Хисар капия, от времето на императорите Траян и Марк Аврелий. Останките от втората крепостна стена на Тримонциум показват, че тя е имала солидни кули и бойници, била е висока 8 м и дебела 2,3 м. Изградена е от огромни каменни блокове, хоризонтално свързани с метални сглобки. Открит е таен вход към крепостта, който е свързвал акрополиса с брега на р. Марица чрез тунел и стълби, вдълбани в скалите на Небет тепе. Още много интересни неща могат да се видят в стария Пловдив. Затова не се колебайте. При първа възможност го посетете и със сигурност няма да съжалявате. И ТАКА ЗА ТАЗИ ЦЕЛ СЪЗДАДОХ ЕДИН ФИЛМ, ЗА ОНЕЗИ КОИТО НЯМАТ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПОСЕТЯТ ТОЗИ ДРЕВЕН И ВЕЧЕН ГРАД! ЗА ВСИЧКИ ОНЕЗИ КОИТО СА ИЗВЪН БЪЛГАРИЯ ПРИЯТНО ГЛЕДАНЕ ОТ МЕН ПЕТЪР ЦВЕТАНОВ


http://www.youtube.com/watch?v=IZuyC_d4hoA

Може също да посетите моя Блог http://peturcvetanov.blog.bg/viewpost.php?id=247188 и да обсъждаме заедно всичко това написано тук
цитирай
9. peturcvetanov - а тука може да дадете своя глас за мен :)
25.10.2008 10:51
http://vbox7.com/contests/btc/play.do?user=paparakpesho&projectid=3
цитирай
10. peturcvetanov - А тука пък ще видите моите други филми
25.10.2008 11:04
Филми за 3-Март, Националния празник на България!
Филм за дякона Васил Левски
Нека да си спомним за всички българи, които са жертвали себе си само и единствено с една цел- ДА ИМАМЕ СВОБОДНА БЪЛГАРИЯ, Да се наричаме гордо с името БЪЛГАРИН!
Аз съм млад и мога да замина извън границите на България, но аз имам дълг, а именно - да покавам на Българите,че нашата страна е вълшебство! Че те е изпълнена с много любовс любов, но и попила хилядите литри кръв от нашите предци! И ще ми е жал само, ако ние отхвърлим всички тях от нашето минало, ще ми е жал, ако Ние вървим по отъпканата пътека в гората и просто не вникнем, че именно там са стъпвали и те, че там може да е тяхната кръв, която земята е попила преди векове! Нашата Страна е вълшебство!
И нека сме горди всички с това!!!
ПРИЯТНО ГЛЕДАНЕ ОТ МЕН ПЕТЪР ЦВЕТАНОВ:
http://jwak.net/media/19595/

http://jwak.net/media/19384/

Разбира се очаквам вашите комента по темата, както и по материалите които ви давам възможност да видите, които чисто просто са си любителски, но нямам тази възможност да се реализирам професионално, но кой знае един ден мога да попадна в някоя медия :)))) и да успея да показвам на Българите всяко едно кътче от нашата страна!
Обичайте, защото Живота е кратък!!!Обичайте историята на вашето място, защото именно тя може да ви отвори очите за един нов по- добър и по - спокоен живот!
цитирай
11. анонимен - mnogo dobre vsichko tova Petar
25.10.2008 15:39
Ami az se nadqvam TELEVIZIQ TRAKIQ DA TI PREDLOJAT RABOTA ZASHTOTO IMASH POTENCIAL, dano i te go vidqt zashtoto mislq 4e vsqka edna televiziq ima nujda ot hora kato teb, hora misleshti po tozi na4in!
Uspeh
цитирай
12. анонимен - ВИЖДАМ ОСТАВИЛ СИ МОБИЛЕН ЗА ВРЪЗКА
25.10.2008 15:43
ВИЖДАМ ОСТАВИЛ СИ МОБИЛЕН ЗА ВРЪЗКА, АКО ТВОЯТА МЕСТНА ТЕЛЕВИЗИЯ НЕ ВЗЕМЕ ТОВА ТВОЕ ЖЕЛАНИЕ, ТО НИЕ ЩЕ СЕ СВЪРЖЕМ С ТЕБ И ЩЕ ТЕ ПОКАНИМ В НАШАТА ТЕЛЕВИЗИЯ, КОЯТО Е В СОФИЯ И НЕ БЕЗИЗВЕСТНА!
ЩЕ СЕ ЧУЕМ И ЩЕ ПОДЪРЖАМЕ ВРЪЗКА!
ОТ НАС СЪЩО УСПЕХИ КЪМ ПОЕТАТА ИНИЦИАТИВА
цитирай
13. анонимен - Димитър Костов
09.12.2008 14:43
Уважаеми Евгени
Ако Д.К. толкова харесва Апостолидис да финансира преиздаването на неговата книга за Пловдив, вместо да пише измислици...
Колкото до т.н. изнесени с тирове статуи от Пловдив може да попитете всеки музеен работник, всъщност не всеки а тези от БКП, които ходиха на море в Златни пясъци според договорената сделка на Дирекция КИН - няколко камъка от разкопките от града, каквито има много в изкопите и извън тях срещу няколко стаи в Златни пясъци.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 3nai
Категория: Регионални
Прочетен: 3166951
Постинги: 225
Коментари: 1289
Гласове: 742
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031